Kiosk-urile ofera tuturor cetatenilor posibilitatea de a obtine informatiile publice ale autoritatilor fara a avea un calculator. Este necesar ca autoritatile sa utilizeze solutii gratuite care sa asigure accesul nerestrictiv la informatii (in SUA : conform “Legii privind americanii cu dizabilitati”). Deoarece numai o treime a populatiei are acces la Internet, numai aceasta parte poate folosi servicii electronice cand au de indeplinit proceduri administrative.
Co solutii de reglare a inaltimii ecranului, persoanele imobilizate in carucior pot folosi terminalul interactiv.
Prin folosirea touch screen-urilor cetatenii pot fi consultati intuitiv, procedeu perfect pentru persoane care nu sunt obisnuite sa utilizeze calculatorul.
Intrucat toate echipamentele (cititorul de carduri, imprimanta sau scanerul pentru carti de identitate etc.) sunt integrate in kiosk, toate procedeele de securizare sunt posibile.
In situatia cand este nevoie de o consultanta, cetatenii se pot conecta la un call center prin telefon sau video conferinta si pot contacta o persoana.
Cu kiosk-urile cetatenii au sansa de a comunica direct cu administratia fara costuri administrative crescute.
Acest nou birou virtual administrativ pentru cetateni poate fi amplasat nu numai in cladiri de institutii ci si in mall-uri, universitati sau locuri publice.
Folosind ecrane mari de tip TFT sau cu plasma se pot include prezentari multimedia de video, animatie sau stiri curente.